IV CIDIQ, January 21-23, 2018

The IV teaching Innovation Congress in Chemical Engineering took place from January 21st to 23rd at the Chemical and Biomolecular Engineering Department of the University of Cantabria.

The Department organized and hosted the Conference. Several members of the academic staff reported their works:

Learning by doing: The Chem‐E‐Car case study at the University of Cantabria. Antonio Dominguez‐Ramos, Manuel Alvarez‐Guerra, Raquel Ibañez and Angel Irabien.

Incorporating Life Cycle Assessment and Eco-design tools for Green Chemical Engineering: a case study of competences and learning outcomes assessment. Rubén Aldaco, Antonio Dominguez and María Margallo.

Introducción de la ingeniería biomédica en el curriculum de Ingeniería Química. Nazely Diban.

Programa de estudiantes del 10º Congreso Mundial de Ingeniería Química: una experiencia de éxito. Alicia L. Garcia‐Costa, Manuel Álvarez‐Guerra, Raquel Ibañez y Juan J. Rodriguez.

Desarrollo de competencias transversales mediante técnicas de aprendizaje activo en equipo en la asignatura “Dynamics and Control of Chemical Processes”. Gabriel Zarca, Nazely Diban y Ane Urtiaga.

Integración del aprendizaje práctico y teórico en el tratamiento de aguas residuales. María Margallo, Marcos Fallanza, Henar Samaniego y Raquel Ibañez.

Empowering the students: choose your LCA case study. Antonio Dominguez‐Ramos, María Margallo‐Blanco, Jonathan Albo and Javier Pinedo.

Fortalezas y retos de los Másteres Interuniversitarios: la experiencia del Máster en Ingenieria Química por las Universidades de Cantabria y del País Vasco. Ignacio Fernández‐Olmo, Ana G. Gayubo, Ane M. Urtiaga, Raquel Ibañez.

Some important things chemical engineering students never asked about research. Aitor Marcos‐ Madrazo, Guillermo Díaz‐Sainz, María Yáñez, Ana Fernández‐Barquín and Clara Casado‐Coterillo.

Chemical Engineering European Project Semester: integrando competencias en la enseñanza de la Ingeniería Química. Marcos Fallanza, María Margallo, Jonathan Albo, Antonio Domínguez‐ Ramos, Eugenio Bringas, María José Rivero, Raquel Ibañez e Inmaculada Ortiz.

La materia Experimentación en Ingeniería Química: panorama en la universidad española. Mª Fresnedo San Román y Raquel Ibáñez.

Integración de la competencia de la comunicación oral y escrita en el currículum del Máster Universitario en Ingenieria Química. Ignacio Fernández‐Olmo, María José Rivero y Manuel Alvarez.

More information